Ugrás a fő tartalomra

Ann Voskamp: A legnagyobb ajándék


A karácsonyi készülődés közben jól esik megállni, elcsendesedni és az ünnep valódi értelméről gondolkozni. Ma egy olyan könyvet szeretnék bemutatni, amely ebben segít minket. Ann Voskamp A legnagyobb ajándék című könyvét egy felnőtteknek szóló adventi kalendáriumhoz tudnám hasonlítani, amelyben mindennap egy-egy áhítatot olvashatunk. Ezt a könyvet én először angolul találtam meg, de nagyon örültem, mikor megtudtam, hogy magyarul is megjelent. Egyes könyveknél csalódást okoz a fordítás minősége, most viszont úgy éreztem, az angol szöveg eredeti szépségéhez hozzáadott a magyar fordítás.

Az emberiség legnagyobb ajándékának érkezését a kezdetektől indulva az egész Ószövetségen át követhetjük. A fő téma Jézus családfája, de a Messiás-próféciákról és Jézus születéséről is olvashatunk. Az elmélkedések rávilágítanak arra, hogyan készítette elő Isten az ő Fiának eljövetelét az egész történelmen keresztül. Megláthatjuk azt, hogy valójában minden bibliai személy élete a megváltás szükségességéről és Isten szeretetéről beszél. Ugyanakkor szó esik a szenvedésről és a nehézségekről is. Nem lehet letagadni azt, hogy a világban rengeteg gonoszság és fájdalom van, de egy dologban mindig bízhatunk: "A gonoszság ott, a Golgota hegyén, a Keresztben csúcsosodik ki. És Isten fogja az emberiség legnagyobb bűntettét, és a legnagyobb Ajándékká formálja azt...Ha Isten a legnagyobb gonoszt is képes ajándékká formálni, akkor bármiből, amin most keresztülmész, ajándék lesz. Nem semmisíthetnek meg."

A legnagyobb ajándék a kedvenc karácsonyi könyveim közé tartozik. Egyike azoknak a könyveknek, amelyeket megéri többször elolvasni, mert mindig találhatunk bennük valami új szépséget. Azért szeretem, mert segít megérteni a karácsony igazi értelmét, segít, hogy más szemekkel tekintsünk az ünnepre - hogy a színes csomagoláson túl meglássuk a lényeget is. "Ő, a legszebb, megvetetté lett, azért, hogy éktelen szívünk megszépüljön Isten szemében."


Megjegyzések

  1. Örülök, hogy tetszik neked is. Én évekkel ezelőtt olvastam először, akkor még csak románul volt lefordítva...

    VálaszTörlés
  2. Mikor olvastad, Csenge?

    VálaszTörlés
  3. Tavaly adventkor, de idén is el szeretném olvasni.

    VálaszTörlés
  4. Biztos nagyon jó, én még nem olvastam. Esetleg írhatsz belőle rövid részleteket :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ruff Orsolya: Volt egy ház

  Gondolkoztál  már azon régi épületeket nézve, hogy vajon milyenek voltak korábban? Kik élhettek bennük és mi minden mehetett végbe a falaik között? Ruff Orsolya Volt egy ház című könyvében egy régi, budapesti ház történetének nyomába eredünk. A könyv főszereplője, Emma nemrégiben vesztette el édesanyját. Apja úgy gondolja, a veszteség után jó lenne új helyre költözni, választása pedig arra a házra esik, amely nemcsak Emma anyjának, de nagymamájának is otthont adott gyerekkorában. A kislány első pillantásra megszereti az öreg, leromlott épületet. Itt nemcsak közelebb érzi magát anyukájához, de azt is megsejti, hogy a falak számtalan titkot rejtenek... A ház alapos felújításra szorul, viszont a dolgok nem mennek simán. Emma nagynénje, Babi néni ugyanis mindenáron azt szeretné, ha feladnák ezt a lehetetlennek tűnő tervet. A lányt viszont ennél is jobban zavarja a kertész jelenléte. A bácsi félszemű, akárcsak egy kalóz, és olyan hallgatag, mintha maga is rejtegetne valamit. Emma elhatár

2023 olvasmányai

 Összeszámoltam, és kiderült, hogy az elmúlt évben körülbelül 150 könyvet sikerült kiolvasnom. Ennek nemcsak a szám nagysága miatt örülök, hanem azért is, mert sok olyan könyvet sikerült befejeznem, amelyek nagyon érdekesek, izgalmasak és tanulságosak voltak. Most ezekből az olvasmányokból választottam ki ötöt, amelyeket szeretnék megosztani veletek.   2023 januárjában már ajánlottam nektek Eric Metaxas Bonhoefferről szóló életrajzát. Még mindig úgy gondolom, hogy ezt a könyvet megéri elolvasni, hiszen egy igazi példaképet mutat be. Egyébként tavaly egy Bonhoeffer különböző írásaiból összeállított áhítatoskönyvet olvastam, és idén szeretnék más írásaiba is belekezdeni.  Antikvár könyvként, nagyon olcsón jutottam hozzá Szerb Antal Magyar irodalomtörténet éhez és A világirodalom történetéhez . Az irodalom tanulása közben sokszor találkoztam már a szerző gondolataival egy-egy korszak vagy alkotó kapcsán, és ez felkeltette érdeklődésemet a két könyv iránt. A világirodalom történetét még